Wednesday, July 06, 2011

Menyulam Tautan Hati...

Assalamualaikum...
Hari ini aku nak kongsi satu puisi yang aku ambil dari sebuah novel yang membuatkan jiwa aku begitu tersentuh dan ingin terus membacanya tanpa henti...
Novel ini betul-betul membuatkan aku merasai betapa kerdil dan jahilnya hidup ini tambah2 diri ini telah diselaputi dengan dosa2.Novel ini merupakan novel yang paling bagus yang pernah aku membacanya.Tautan Hati.Karya penulis terkenal pemilik cintaku iaitu Kakak Fatimah Syarha Mohd Nordin.

Terima kasih aku ucapkan buat penulis ini kerana berjaya menghasilkan sebuah novel yang  membuatkan pembacanya merasai erti kehidupan dan cinta yang sebenar.Terima kasih juga aku ucapkan buat Sahabat baikku iaitu Nurul Hasanah kerana telah memberi aku meminjamnya...Tautan Hatimu banyak memberi aku kesedaran.


Tidak mahu kuakui tewas,
biar menggunung badai menghempas,
tidak mahu ku terus menangis,
lantaran pujukan-Mu cukup manis,
"Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati,
padahal kamulah orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang yang beriman"
(ALI IMRAN:139)


Bertemu cinta dalam halaqoh,
hidup lebih indah terarah,
Menyulam tautan hati kerana ALLAH,
terperilah ikatan akidah.




NazieQa



No comments:

Post a Comment