Wednesday, December 14, 2011




~Malam ini saya nak berceloteh tentang seseorang yang sentiasa berada di ingatan saya walaupun berjauhan.Dia merupakan seorang yang amat rapat dan akrab dengan saya ketika berada di alam persekolahan yang terakhir..Dia juga merupakan seorang teman yang sentiasa mengambil berat,berkongsi masalah dan menjadi pendengar yang setia.Setiap apa yang berlaku ke atas diri dan kehidupan saya,sentiasa saya meluahkan apa yang dirasa terhadapnya.Walaupun sekarang saya dan dia tidak lagi bersama, tetapi saya sentiasa merindukan dan mengingatkan Dia yang berada jauh dari saya.Kenangan yang saya dan dia ukirkan tidak dapat dilupakan dan sentiasa menjadi ingatan buat selama-lamanya...Sebentar tadi, tangan ini terasa mahu membuka profil muka buku nya.Terlihat satu lampiran gambar yang menempatkan Dia dan seorang lagi temannya.Hati tiba-tiba terasa sayu dan fikiran terus menerawang mengingatkan dia.Terasa rindu yang teramat sangat padanya.Betapa hebatnya perasaan terhadap seorang sahabat yang dahulunya teman biasa.Tetapi apa kan daya, perasan dan kerinduan ini terpaksa saya bukukan di dalam kamus harian saya pada malam ini...

~Sahabat; Walaupun sesaat ''Aku'' tidak berada di ingatanmu, Tetapi mengertilah Sahabat bahawa bagaimana terjadinya persahabatan kita, "Aku" sentiasa akan mengingatimu selagi "Aku" terus bernafas di atas Muka Bumi Pemilik Yang Menciptakan.Mengertilah Sahabatku, namamu sentiasa menjadi sebutanku walaupun ada tembok dan rintangan yang terpaksa "Aku" tempuhinya demi mempertahankan Ukhuwah yang kita bina bersama..~


Sahabat "Aku" Mendoakan Agar Engkau sentiasa 
Sihat dan gembira selalu...

>A.H.I.N.A.Z.T.I.N.I.Q.A< Dalam ingatan...


No comments:

Post a Comment