Tuesday, December 13, 2011

Jatuh lagi...



Malam ini hati tergerak nak mengupdate blog.Saja untuk menghilangkan rasa sedih yang bernanah di jiwa..Aduhhh!!!buat kali ke-2 saya terjatuh lagi.Puas saya bangun dan terus berdiri, akhirnya tepat pada jam 4.15 petang tadi apa yang saya harapkan musnah sebegitu rupa.Kekuatan demi kekuatan saya kutip kembali untuk terus tabah dan kuat.Nasihat demi nasihat saya mengingati kembali..."itulah atiqah..dulu main2 lagi..tak nak usaha..sekarang dah terjatuh baru nak merasai kesakitannya..."saya tidak menyalahkan takdir ataupun sesiapa yang berada di sekeling saya tetapi saya menyalahkan diri sendiri yang leka dan lalai dengan semua yang terjadi.Perkara dah berlaku, nak menyesal pun tiada gunanya.Sekarang saya perlu bangun semula.Mencari kekuatan dan ketabahan nya semula.Dan mulai malam ini, Saya sudah bersedia untuk melangkah pada hari esok.Dan saya berharap pada hari esok saya tidak akan terjatuh lagi.


-Renungan untuk hari ini-
Semua orang memiliki potensi yang sama, yang berbeza ialah sejauh mana kita menggunakan potensi tersebut. Sejauh mana kita menanamkan man jadda wa jada dalam kehidupan kita.

No comments:

Post a Comment