Monday, May 23, 2011

Kenangan Lalu Tidak Mungkin ku Lupakan...

Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar dilautan telah ramai kapal karam didalamnya..andai muatan kita adalah iman,dan layarnya takwa,nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.



Assalamualaikum...
Hai =)....
Hari ini aku ingin menceritakan tentang kenangan yang lalu yang sukar membuatkan aku melupakannya.Kenangan yang membuatkan aku perit untuk menerima kenyataan.kenangan yang membuatkan aku mengenal erti kedewasaan yang sebenar.Kenangan yang membuatkan aku serik untuk mengulangi kesalahan buat kali ke-2.Sehingga kini, aku masih belum dapat melupakannya lagi.Begitu perit untuk aku laluinya.Kenapa sehingga sekarang aku tidak boleh melupakannya lagi???kenapa???Begitu berat ujian dan dugaan yang aku perlu lalui.Bila aku mengenang kisah silam ang lalu, hati ini tersa sayu dan kerdil sekali.Terasa berdosanya aku pabila  mengigatkan kisah yang lalu.kisah yang membuatkan aku alpa dan lalai dengan kehidupan duniawi.Kehidupan yang penuh dengan kata-kata manis dan janji yang hanya tinggal janji.Dan sekarang aku berjanji, walau apa pun yang berlalu, aku tidak akan terjatuh ke dalam lubang yang sama buat kali ke-2.Semoga Allah melindungi hatiku daripada tercemar dengan fitrah-fitrah kehidupan duniawi buat selamanya melainkan di atas jalan yang benar dan diredhoi oleh Nya...

AtiQah:  Terimalah segala takdir Allah dengan sebaiknya. Anggaplah setiap takdir itu sebagai didikan terus dari Allah dengan penuh kasih sayang. Dengan sikap sebegini, hati tidak akan tension, kita dapat menambah rasa kehambaan serta dapat pula mengungkai sifat-sifat yang tidak baik dalam diri kita dengan lebih cepat. Malahan kita juga tidak akan mengakibatkan kesan tidak baik kepada orang di sekeliling kita.







NazieQa

No comments:

Post a Comment