Sunday, March 13, 2011

PabiLa hATi berBIcaRa...

~..Bismillahirrahmanirrahim...~
         kenapa diri aku makin hari makin suram, malap, lesu, tidak berdaya?????Kenapa aku mudah berputus asa setiap kali diuji ujian dan dugaan???kenapa???kenapa setiap kali diuji aku menjadi lemah..tidak berdaya untuk melawan semua ini....setiap kali di uji kenapa aku tidak boleh melupakan semua apa yang terjadi...kenapa aku diberi ujian yang sebegitu berat.... ini lah dugaan dan ujian yang paling berat sekali untuk aku...aku tahu aku tidak boleh melawan kehendak takdir...semua ini bukan kehendak dan pilihan aku dan ini lah kehendak ALLAH...
semalam yang berlalu......diri ini terasa begitu kerdil sekali...penuh dengan dosa dan kisah silam yang hitam...betapa hinanya diri ini..layakkah hamba yang hina ini hidup di muka bumi ALLAH lagi???layakkah diri ini diberi pengampunan???Ya ALLAH Ya TUHANKU....ampunkanlah aku..terimalah taubat ku ini.sesungguhnya engkau maha pengampun dosa.....betapa besarnya dosa2 yang telah aku lakukan...berilah aku kesempatan waktu..aku ingin kembali ke jalan mu...jalan yang diredhai mu...meskipun aku tahu aku tidak layak untuk bersujud kepadamu...
~AtiQah..walau apa2 pun yg terjadi..sentiasa ingat ayat ni..
ALLAH berfirman: 
          ” Ada sesuatu perkara yang kamu cintai tetapi itu membawa keburukan kepada kamu.
 Ada pula sesuatu perkara yang kamu benci tetapi sebaliknya ia membawa kebaikan kepada kamu. 
       Sedarlah kamu tidak mengetahui, Allah-lah yang lebih mengetahui.”....
selama ini.....ayat ini saja yang memberi aku kekuatan untuk aku terus melangkah ke depan...mencari...dan terus mencari mutiara yang akan memberi aku berjuta2 sinaran yang bergemerlapan dalam hidup aku..dan terus membawa aku kearah kegemilangan diri...









No comments:

Post a Comment