Sunday, November 25, 2012

Design blogs


Hai semua bloggers-bloggers sekalian.Pada waktu petang yang angin bertiup sepoi-sepoi bahasa ini, barulah aku sempat untuk meng-update blog yang tidak dapat untuk ku updatenya atas kesibukkan dengan kenduri yang berlangsung di rumah nenekku dekat kampung.Minggu lepas juga aku sempat menghabiskan masa + tenaga + otak untuk berfikir bagaimana mahu men'design' blog yang di requestkan oleh kenalan kepada kawan aku (Diana).Blog aku & Diana sempat juga aku men'design' kembali supaya lebih kemas+ceria+sedap mata memandang.
  • Mula-mula aku proses blog kawan Diana dahulu.Blognya diberi nama  Nota Hati.Theme yang direquest warna biru + muslimah..Siap complete dengan headernya sekali. Nak tau, Jom tekan sini (Click Here)
Header Blog Kawan Diana
  • Lepas design blog kawan Diana, aku mula memproses blog Diana pula.Dia pun nak macam blog kawan dia juga.Almaklumlah, jeles sebab cantik sangat (Ayat perasan).Blog Diana nama Ajaibnya Cinta Diana.Nama blog yang sungguh unik dan menunggu keajaiban yang akan mewarnai hidupnya kelak.Diana request kat aku warna pink belacan.So, aku pon design la header + body berbagai untuk dia.Nak tengok, Jom tekan sini (Clik Here).

Header Blog Diana

  • Akhir sekali, aku proses blog aku pula.Tak aci, Blog Diana & kawannya dah berubah wajah.Aku pon nak juga.So apa lagi, malam tu juga blog aku bertukar wajah.Dalam masa sehari aku habiskan masa bersama Mr.Lappy yang banyak berjasa kepada aku dengan men'design' 3 blog complete bersama headernya sekali.Tema blog aku warna hijau sebab aku ni memang peminat tegar warna hijau dan disebalik warna hijau ada kisah yang membuatkan aku benar-benar lagi menyukainya.Biarlah kisah itu menjadi kenangan untuk aku terus bersemangat untuk menghadapi hari-hari yang akan mendatang yang penuh dengan ujian dan cabaran yang perlu untuk aku tempuhinya nanti..

Header Blog aku A.K.A blog Cahaya Hati Nazieqa

# Credit to Amalina Suhaimi 
-coz kongsikan tutorial blog kepada aku.
Aku design blog semua berpandukan blognya.Thanks Amalina..

# Credit to Cikelyana 
-coz kongsikan doodle scooter tu kepada aku.
Cute sesangat doodle awak..
Thanks cikelyana kerana doodle awak menjadi penyeri untuk blog saya..

*Kerana Andalah saya dapat mempelajari ilmu tentang cara untuk men'design'kan blog.
I'm very apppreciate it.


No comments:

Post a Comment